لوستر چوبی :صفر تا صد خرید لوستر چوبی و مزایای آن

اگر عاشق کلبه های چوبی یا ظاهری طبیعی در خانه هستید ، ممکن است به فکر خرید یک لوستر چوبی کلاسیک بیفتید .مخصوصا اگر در یکی از شهرها یا روستاهای خوش آب و هوای ایران زندگی میکنید وجود یکی از این لوسترها در خانه احساس می شود. خرید یک لوستر چوبی مدرن می تواند به ارتقاء فضای شما کمک کند. اما قبل از خرید ، باید نکات مربوط به آن را بدانید. این مقاله به شما کمک می کند تا در این مورد بهترین تصمیم بگیرید.

لوستر چوبی

مزایای خرید لوستر چوبی

مقرون به صرفه هستند

یکی از مزایای مرتبط با خرید مقرون به صرفه بودن آنها است. لوسترهای فلزی ، بلوری و شیشه ای می توانند گران قیمت باشند. لوسترهای چوبی ارزان تر هستند ، و برای کسانی که می خواهند در خرید وسایل روشنایی خود صرفه جویی کنند ، بسیار مناسب هستند.

شما می توانید لوستر خود را در آینده تغییر دهید

مزیت دیگر این است که در صورت تغییر سبک طراحی ، می توان در آینده آن را تغییر داد. لوسترهای چوبی را می توان رنگ آمیزی کرد یا رنگ و شکل ظاهری آن را تغییر داد. مثلا  اگر کفپوش چوبی خانه خود را از چوب کمرنگ به پر رنگ تغییر می دهید ، ممکن است بخواهید رنگ لوستر چوبی پذیرایی خود را با آن مطابقت دهید.

سازگاری با محیط زیست 

این ماده منشأ طبیعی دارد که طبیعی بودن و ایمنی آن را برای سلامتی تضمین می کند. لوستر های چوبی مجموعه شب تاب همگی از چوب روس پخته شده می باشند . محققان به این نتیجه رسدند که استفاده از چوب در فضای داخلی باعث افزایش آرامش می شود .

ایجاد فضایی دنج 

این لوسترها اتاق را با فضایی گرم و راحت پر می کنند.انتخاب لوستر چوبی برای هال و پذیرایی این فضا را به محیطی دنج و راحت تبدیل می کند. استفاده از لوستر چوبی در دکوراسیون منزل باعث نزدیک شدن فضا به طبیعت می شود.

طبق آزمایش های صورت گرفته در سال 1991، استفاده از عناصر طبیعی مانند گیاهان، حرکت آب، چوب و ... می توانند به میزان قابل توجهی استرس و مشکلات عصبی و فشار خون را کاهش دهند و خلق و خوی مثبت و آرامی را به جای خشم  ایجاد کنند. بنابراین به سادگی می توان گفت، چوب به عنوان یک موجود زنده شناخته شده، علاوه بر کاربردی که می‌تواند با آفرینش زیبایی در منزل داشته باشد، شامل یک انرژی است که به شیوه ای مثبت به سلامت ما تاثیر می گذارد و به ایجاد یک محیط آرامش بخش کمک می کند.

نور خوب

نوری که از آن ساطع می شود ، به یک روند کار و استراحت کامل کمک می کند. لوستر چوبی برای اتاق خواب می تواند گزینه ای بسیار مناسب باشد.

ظاهر زیبا 

این محصول در طراحی شیک و منحصر به فرد ساخته شده است .که آن را نه تنها به یک مورد کاربردی ، بلکه به یکی از اجزای اصلی دکوراسیون داخلی تبدیل می کند. چوب عموما به عنوان یک متریال گرم شناخته شده که می تواند با تلفیق سنت و معماری، گرمای بیشتری به خانه امروزی تزریق کند و ارتباط نزدیکی بین فضای داخل و طبیعت پیرامون انسان ایجاد کند.

یک مجموعه بزرگ

طیف گسترده ای از رنگ ها و اشکال متنوع به شما این امکان را می دهد تا مناسب ترین نوع لوستر چوبی برای پذیرایی را انتخاب کنید.

استفاده از لوسترهای چوبی در دکوراسیون های مختلف

کاربرد چوب، در تمامی فضاها امکان پذیر است و تقریبا با همه متریال ها و رنگ ها به خوبی ست شده و دست شما را برای انتخاب سایر اجزای دکوراسیون تا حد زیادی باز می گذارد اما چوب دارای خواص و ویژگی هایی است که می بایست قبل از اینکه به کاربرد آن در دکوراسیون داخلی بپردازیم، نکاتی درباره آن بدانیم. لذا با ما همراه باشید تا به بررسی کاربرد لوستر های چوبی  در  سبک های مختلف بپردازیم .

سبک آرت دکو

این سبک اولین بار توسط بویس هیلیر در سال 1968 به طور عامیانه ابداع شد. آرت دکو معمولاً با خطوط صاف ، اشکال متقارن و رنگ های روشن و براق نشان داده می شود.استفاده از لوستر چوبی لوکس با نقش های منبت کاری شده می تواند این سبک از دکوراسیون را تکمیل کند.

سبک بوهو

سبک بوهو  بیشتر روی عناصر طبیعی (مثل چوب، بامبو و حصیر) تمرکز دارد و آوردن فضای خارج به داخل خانه از ویژگی های آن است. بوهو یک سبک زیبا برای افرادیست است که فضایی توأم با آرامش را می خواهند. چه چیزی بهتر از یک لوستر چوبی می تواند طبیعت را به این سبک اضافه کند؟

سبک ساحلی

سبک ساحلی ، تلفیقی از چوب و دریاست که بر روی رنگ های ملایم و افزودن برخی از عناصر طبیعی مانند نخل یا درخت چوب به دکوراسیون تاکید دارد. با اضافه کردن یک لوستر چوبی روشن به همراه رنگ های خنثی، پنجره های بزرگ و بالکن های باز یک دکوراسیون ساحلی شیک و جذاب خواهید داشت.

سبک مدرن

در سبک مدرن بیشتر از هر سبک دیگری می توان از لوستر چوبی مدرن استفاده کرد. علاوه بر ظاهر زیبا ، استفاده از عناصر طبیعی و جذاب می تواند سبکی جسورانه همراه با خلاقیت را به همراه داشته باشد.

سبک معاصر

سبک معاصر با درک تفاوت های آن با سبک مدرن آغاز می شود. اگرچه با هم مشابه هستند ، اما سبک معاصر به تنهایی باعث آرامش می شود. ترکیب یک لوستر چوبی با این سبک فضایی گرم همراه با ظرافت ساده ایجاد می کند . سبک معاصر به راحتی به روز می شود ، بی انتهاست و با رویکردی کلاسیک به سادگی یک دکوراسیون لوکس را پدید می آورد.

لوستر چوبی از کجا بخرم؟

برای اینکه نمای داخلی منزل جلوه ای زیبا و کامل داشته باشد ، لازم است وسایل روشنایی مناسبی برای آن انتخاب کنید. امروزه لوستر چوبی مدرن طیف گسترده ای از این وسایل روشنایی را ارائه می دهند که در این میان لوسترهای چوبی تقاضای زیادی دارند. لوستر های چوبی سنتی نیز با وجود شکل و ظاهر قدیمی یکی از محبوب ترین محصولات در بین مشتریان است.  لوستر چوبی سنتی با ظاهر بی نظیر و کیفیت عالی سالهاست که تقاضای خود را از دست نداده و به طور هماهنگ با سایر اجزای دکوراسیون داخلی ترکیب می شود.

فروشگاه اینترنتی شب تاب با ارائه صدها مدل متنوع از لوسترهای چوبی آویز، سقفی و آباژورهای چوبی رومیزی و کنار سالنی، کیفیت بالای محصولات را به همراه داشته است. با خرید از این فروشگاه از خدمات بیشماری بهره‌مند خواهید شد و همه محصولات برای شما به صورت کاملا رایگان ارسال می شود.

انواع لوستر چوبی :

در بازار مدرن ، انتخاب های گسترده و متنوعی وجود دارد.  اما  لوستر چوبی کلاسیک و دست ساز نیز وجود دارد. طراحان لوستر از عناصر تزئینی جالب برای ترکیب لوستر چوبی فانتزی با سبک های مختلف دکوراسیون داخلی استفاده می کنند. می توان از موادی مانند فلز ، کاغذ ، پلاستیک ، شیشه ، منسوجات و غیره استفاده کرد. هر یک از این مواد با در نظر گرفتن تمام ویژگی های طراحی به صورت جداگانه انتخاب می شوند. یکی از تولیدکنندگان در این زمینه لوستر چوبی دارکار است که با کیفیت ترین و بهترین لوستر چوبی دست ساز را ارائه می دهد. لوستر چوبی دارکار در تولید انواع لوستر چوبی برای راهرو ، پذیرایی ، اتاق خواب ، آشپزخانه و ... پیشرو است.

لوستر  آویز :

لوستر های آویز سقفی که با زنجیر یا بند مخصوصی که در سقف نصب شده است ، آویزان می شوند. این گزینه فقط برای اتاق‌هایی با سقف بلند مناسب است. ویژگی اصلی آنها قابلیت کم و زیاد کردن ارتفاع لوستر است.

لوستر سقفی :

مدل هایی که مستقیماً روی سقف می چسبند. این مدل راه حل مناسبی برای اتاقهایی با ارتفاع کم است. لوستر چوبی دارکار مدل های سقفی متنوعی را ارائه می دهد.

لوستر های چوبی قابل حمل :

این لوسترها شامل آباژورهای رومیزی ، کنار سالنی ها و آباژورهای ایستاده هستند. این گزینه به عنوان لوسترهای کمکی برای روشنایی استفاده می شوند. آنها هم در مکان های خصوصی و هم در مکان های عمومی استفاده می شوند.

هر لوستر چوبی می تواند نوع خاصی از لامپ ها را استفاده کند. می تواند هالوژن،LED  یا فلورسنت باشد. برای افزایش ایمنی در برابر آتش سوزی ، توصیه می شود لامپ های فلورسنت یا LED را نصب کنید.  با نصب این لامپ ها می توانید به میزان قابل توجهی در مصرف برق صرفه جویی کنید که این یک مزیت بزرگ محسوب می شود.

شکل های مختلف :

لوسترهای چوبی به اشکال مختلف ساخته می شوند. لوستر چوبی مدرن می تواند به شکل های استاندارد گرد ، مربع ، بیضی ، مثلثی و تخت باشد. تمام ویژگی های هر مدل مستقیماً به تخیل طراحان و روند فعلی مد بستگی دارد. فرم های هندسی امروزه بسیار محبوب هستند و با دکوراسیون های داخلی مختلف ترکیب می شوند.

همچنین ، لوستر چوبی فانتزی با اشکال مختلف غیر استاندارد نیز در بازار جهانی ارائه می شود. شکل لنگر ، حلقه ، ستاره دریایی ، گل آرایی و غیره. گزینه های این چنینی به ایجاد یک فضای داخلی منحصر به فرد و تکرار نشدنی کمک می کنند . لوستر چوبی دست ساز طیف متنوع تری از این قبیل لوسترها را ارائه می دهد.

متریال :

بادوام ترین ماده چوب درخت بلوط است. چوب بلوط بسیار زیبا و نجیب به نظر می رسد. چوب کاج نیز با کیفیت خوب و ظاهر ظریف مشخص می شود. البته اغلب در ساخت لوستر از گردو، راش و چوب روس پخته شده استفاده می شود که کیفیت بالایی داشته و در برابر رطوبت و پوسیدگی بسیار سخت و مقاوم هستند.

طیف وسیعی از لوسترهای چوبی از ترکیب چوب با فلز ، شیشه، پلاستیک،پارچه،برنز و سایر موارد جانبی ساخته می شوند. بسیاری از تولیدکنندگان آن را روی پایه چوب با عناصر فلزی ترکیب می کنند. چنین مدل هایی بسیار کاربردی هستند و به طور فعال در چیدمان داخلی استفاده می شوند. به عنوان مثال برای طراحی لوستر چوبی بالای میز ناهارخوری و لوستر چوبی بالای اپن از لوسترهای چوبی خطی استفاده می شود. تا بتوانند نور را به صورت نقطه های کانونی ایجاد کنند.

 

استفاده از چوب در لوستر چوبی

 

چوب از عناصر طبیعی هست که استفاده از آن در دکوراسیون داخلی می تواند به سلامت روان افراد منجر شود. طبق تحقیقاتی که در دانشگاه های بریتانیایی انجام شده استفاده از عناصر طبیعی مانند چوب, آب و گیاهان طبیعی در محیط افراد تاثیرات شگرفی در سلامت روان و در نهایت سلامت بدن انسان دارد. لوستر های چوبی فروشگاه لوستر شب تاب با استفاده از چوب طبیعی روس ساخته شده است که وزن سبکی داشته و استحکام بسیاری دارد.

 

لوستر چوبی در دکوراسیون داخلی

 

در علم فنگ شویی که در زمینه ی دکوراسیون داخلی بکار گرفته می شود. چوب نماد موفقیت و سلامتی است. استفاده از چوب در دیزاین منزل باعث به حرکت درآمدن هرچه بهتر انرژی می شود. چوب عامل حسی سرزنده و نشاط آور در خانه است.  این جریان سرزندگی نشات گرفته از ذات چوب است که بیانگر طبیعت و نمادی از آن است.

 

لوستر از گذشته ها مورد استفاده بشر بوده است. لوستر اولین بار در اروپای قرون وسطی برای تزئینات کلیسا ها و دیگر ساختمان های مذهبی و حکومتی استفاده می شد. در آن روزگار به دلیل قیمت بالای لوسترهای کلاسیک امکان استفاده از آن برای افراد عادی وجود نداشت. به مدد پیشرفت تکنولوژی در سالهای اخیر قیمت تمام شده تولید لوستر مدرن پایین آمده است.

 

رنگ لوستر

 

رنگ، مدل و سبک لوستر باید هماهنگ با سایر وسایل خانه در نظر گرفته شود. توجه کنید لوستر انتخابی‌ تان جدید، به روز و زیبا باشد و در عین حال با چند مدل دکوراسیون همخوانی داشته باشد. همخوانی لوستر با دکوراسیون باعث می شود اگر پرده و مبلمان ‌تان را عوض کردید، مجبور به تعویض لوستر نشوید. اگر در فضای داخلی از رنگ های گرم یا مبلمان چوبی استفاده می کنید ،می توانید از لوستر های چوبی بهره بگیرید . بالای میز نهار خوری چوبی هم می توان از لوستر چوبی استفاده کرد .

 

لوستر اتاق خواب و آشپزخانه

 

انتخاب لوسترهایی که چوب در طراحی آنها به کار رفته تناسب خیلی زیادی با فضای آشپزخانه و اتاق خواب دارد. چون در هر دوی این فضاها به میزان زیادی چوب مصرف شده و هماهنگی لازم بین فضا و لوستر صورت می‌گیرد. نکته دیگر اینکه برای اتاق خواب لوستری انتخاب کنید که نور آن رو به سمت بالا باشد تا روشنایی کاملا ملایم به محیط خواب شما تابانده ‌شود.  برای آشپزخانه لوستری با شاخه‌های رو به پایین تهیه کنید تا بیشترین نور ممکن به فضا برسد . لوستر پر نورباعث می شود امورات این قسمت حساس خانه با دقت و ایمنی لازم صورت پذیرد.

 

فروشگاه شب تاب از محصولات دو برند بسیار با کیفیت و مرغوب دارکار و مسینا استفاده می کند .

 

لوستر دارکار امروزه بی تردید از پرفروش ترین و پرکاربردترین مدل های لوستر چوبی در میان مصرف کنندگان میباشند. یکی از دلایل آن بر میگردد به تنوع بسیار بالایی که این محصولات از نظر مدل و سایز دارند . لوستر های چوبی دارکار تولید داخل هستند و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار می باشند. محصولات صنایع چوبی دارکاراز قیمت های بسیار مناسبی نیز برخوردار هستند. همگی این عوامل امروزه شرکت صنایع روشنایی دارکار را به بزرگترین تولیدکننده و صادرکننده لوستر چوبی در خاورمیانه تبدیل کرده است.

 

لوستر شب تاب نمایندگی رسمی صنایع روشنایی دارکار در استان کرمان

 

لوستر چوبی یکی از محصولات عمده و اصلی صنایع چوبی دارکار است که مورد استقبال فراوان بازارهای داخلی و خارجی قرار گرفته است. لوستردارکار با استفاده از چوب روس پخته شده تولید می شود. چوب پخته شده علاوه بر ایجاد مقاومت در برابر پوسیدگی به دلیل آفات، رطوبت و تغییرات دمایی, به کاهش وزن محصول می انجامد .

 

استفاده از چوب برای ساخت لوستر مدرن مزایایی را همچون مطابقت با انواع دکوراسیون چوبی و غیر چوبی چه مدرن و یا کلاسیک به ارمغان می آورد . به علاوه چوب به دلیل شکل پذیری مناسب، امکان اجرای طرح های بسیار زیبا و دلپذیری را فراهم می آورد. این طرح ها با استفاده از فلز و یا پلاستیک اگر غیر ممکن نباشد بسیار سخت و هزینه بر است. از انواع لوستر چوبی دارکار می توان به لوستر سقفی و دیواری اشاره کرد که در اندازه, طرح و اشکال گوناگونی تولید و خدمت هم میهنان گرامی عرضه می شود. امیدوارم این مقاله راهنمای خرید لوستر چوبی مفید واقع شده باشد.

 

نتیجه گیری

در روند انتخاب  می توان از مدل های مختلفی استفاده کرد که هرکدام اصالت و منحصر به فرد خاصی دارند. طراحی یک لوستر خاص، تجلی مستقیم تخیل طراح و توانایی او در ترکیب صحیح مواد مختلف با یکدیگر است. برای بهترین و مناسب ترین  انتخاب، لازم است که تمام ویژگی های لوستر و سبک آن  در فضای داخلی را در نظر بگیرید. تنها مطالعه صحیح درباره این محصول به شما این  امکان را می دهد که طرحی کاملا زیبا و شیک ایجاد کنید.